Οι δεξιότητες επικοινωνίας βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των θεμελιωδών δεξιοτήτων που απαιτούνται για την επιτυχία στο χώρο εργασίας. Με την άνοδο της κοινωνικής δικτύωσης και των γραπτών μηνυμάτων, η επικοινωνία γίνεται όλο και πιο απλή, ακόμη και σε καταστάσεις όπου απαιτούνται πιο επίσημοι τρόποι επικοινωνίας. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι της νεότερης γενιάς, μπορεί να μην γνωρίζουν ή ακόμα και να μην κατανοούν τη σημασία των αποτελεσματικών δεξιοτήτων επικοινωνίας στον χώρο εργασίας. Αν ρίξετε μια ματιά στους μεγαλύτερους ηγέτες, θα ανακαλύψετε ότι ένα από τα χαρακτηριστικά που διαθέτουν είναι η ικανότητα να επικοινωνούν αποτελεσματικά, γεγονός που υπογραμμίζει τη σημασία των δεξιοτήτων επικοινωνίας.
Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που έχετε τη δυνατότητα να κάνετε για να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες:
- Ακούστε, ακούστε, ακούστε! Οι άνθρωποι θέλουν να νιώθουν ότι ακούγονται. Ακούστε πραγματικά τι λέει το άλλο άτομο, αντί να διατυπώσετε την απάντησή σας. Ζητήστε διευκρινίσεις για να αποφύγετε παρεξηγήσεις. Εκείνη τη στιγμή, το άτομο που σας μιλάει πρέπει να είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο στη ζωή σας. Ένα άλλο σημαντικό σημείο είναι να έχετε μια συνομιλία κάθε φορά. Αυτό σημαίνει ότι εάν μιλάτε με κάποιον στο τηλέφωνο, μην απαντήσετε σε ένα email ή μην στείλετε text message ταυτόχρονα. Το άλλο άτομο θα αντιληφθεί ότι δεν έχει την αμέριστη προσοχή σας.
- Έχει σημασία με ποιον μιλάτε. Είναι αποδεκτό να χρησιμοποιείτε ακρωνύμια και ανεπίσημη γλώσσα όταν επικοινωνείτε με έναν φίλο, αλλά αν στέλνετε email ή μηνύματα στον εργοδότη σας, το "Γεια", "ΘΣΠΑ" (θα σε πάρω αργότερα) ή οποιαδήποτε ανεπίσημη γλώσσα, δεν έχει θέση στο κείμενό σας. Δεν μπορείτε να υποθέτετε ότι το άλλο άτομο γνωρίζει τι σημαίνει το ακρωνύμιο. Ορισμένα ακρωνύμια έχουν διαφορετικές έννοιες σε διαφορετικούς ανθρώπους, θέλετε να παρεξηγηθείτε; Οι αποτελεσματικοί επικοινωνιολόγοι στοχεύουν το μήνυμά τους με βάση το σε ποιον μιλούν, οπότε προσπαθήστε να έχετε κατά νου το άλλο άτομο, όταν προσπαθείτε να περάσετε το μήνυμά σας.
- Η γλώσσα του σώματος έχει σημασία. Αυτό είναι σημαντικό για συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο και τηλεδιάσκεψη. Βεβαιωθείτε ότι φαίνεστε προσιτοί και ανοιχτοί, οπότε υιοθετήστε μια ανοιχτή γλώσσα σώματος. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να σταυρώνετε τα χέρια σας. Και κρατήστε οπτική επαφή, έτσι ώστε το άλλο άτομο να γνωρίζει ότι δίνετε προσοχή.
- Ελέγξτε το μήνυμά σας πριν πατήσετε αποστολή. Οι ορθογραφικοί και γραμματικοί έλεγχοι σώζουν ζωές, αλλά δεν είναι αλάνθαστοι. Ελέγξτε ξανά τι έχετε γράψει, για να βεβαιωθείτε ότι τα λόγια σας επικοινωνούν το επιδιωκόμενο μήνυμα.
- Να είστε σύντομοι, αλλά συγκεκριμένοι. Για γραπτή και προφορική επικοινωνία, εξασκηθείτε στο να είστε σύντομοι αλλά αρκετά συγκεκριμένοι, ώστε να παρέχετε αρκετές πληροφορίες και το άλλο άτομο να είναι σε θέση να καταλάβει τι προσπαθείτε να πείτε. Και αν απαντάτε σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει ολόκληρο το μήνυμα του e-mail πριν συντάξετε την απάντησή σας.
- Γράψτε! Κρατήστε σημειώσεις ενώ μιλάτε με ένα άλλο άτομο ή όταν βρίσκεστε σε μια συνάντηση και μην βασίζεστε στη μνήμη σας. Στείλτε ένα follow-up email για να βεβαιωθείτε ότι αντιληφθήκατε τι ειπώθηκε κατά τη διάρκεια της συνομιλίας.
- Ορισμένες φορές είναι καλύτερο να σηκώσετε το τηλέφωνο. Εάν διαπιστώσετε ότι έχετε πολλά να πείτε, αντί να στείλετε ένα email, καλέστε το άτομο. Το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι υπέροχο, αλλά μερικές φορές είναι ευκολότερο να επικοινωνήσετε αυτό που έχετε να πείτε προφορικά.
- Σκεφτείτε πριν μιλήσετε. Πάντα να σταματάτε πριν μιλήσετε, χωρίς να λέτε το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό. Αφιερώστε λίγο χρόνο και δώστε ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό που λέτε και κυρίως πώς το λέτε. Αυτή η συνήθεια θα σας επιτρέψει να αποφύγετε την αμηχανία.
- Αντιμετωπίστε τους πάντες το ίδιο. Μην μιλάτε υποτιμητικά σε κανέναν, συμπεριφερθείτε σε όλους με σεβασμό. Αντιμετωπίστε τους άλλους ως ίσους με εσάς.
- Διατηρήστε μια θετική στάση και χαμόγελο. Ακόμα και όταν μιλάτε στο τηλέφωνο, χαμογελάστε γιατί η θετική σας στάση θα λάμψει και το άλλο άτομο θα το καταλάβει. Όταν χαμογελάτε συχνά και αποπνέετε μια θετική στάση, οι άνθρωποι θα ανταποκριθούν θετικά σε εσάς.
Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι μια διδακτική δεξιότητα, επομένως ακολουθώντας μερικές από τις συμβουλές που περιγράφονται παραπάνω, θα σας επιτρέψει να βελτιώσετε τις επικοινωνιακές σας δεξιότητες.
Πηγή: https://workforce-resources.manpowergroup.com/blog/10-ways-to-improve-your-communication-skills
Αν θέλετε να κάνετε το επόμενο βήμα στην επαγγελματική σας καριέρα, δείτε τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας εδώ, και ανεβάστε το βιογραφικό σας εδώ. Μείνετε στην «καρδιά» των εξελίξεων της αγοράς εργασίας και προετοιμαστείτε για το μέλλον της εργασίας, διαβάζοντας τις συμβουλές καριέρας της ManpowerGroup.